Regeneracja zaworków wtryskiwaczy

Regeneracja zaworków Delphi

We wtryskiwaczach marki Delphi nie ma długiego tłoka, który pełni rolę sterującą i działa na iglicę (znajdziemy go w systemach Common Rail marki Bosch). Wysokie ciśnienie powoduje, że iglica rozpylacza nie jest uruchamiana przez zawór elektromagnetyczny, tylko przez układ hydrauliczny który ma postać komór i kanałów ze zwężkami. Zawór sterujący jest dociskany do gniazda za pomocą sprężyny. W systemie Delphi zawór składa się z tłoka z przewężeniem. Najczęściej w tego typu układach awarii ulega zaworek wtryskiwacza. Uszkodzenie następuje z reguły w wyniku zanieczyszczenia cząstkami stałymi, znajdującymi się w paliwie lub opiłkami z pompy wysokiego ciśnienia. Zanieczyszczenie powoduje dużą dawkę powrotną wtryskiwacza, co w rezultacie przekłada się na spadek ciśnienia na szynie Common Rail. Objawy awarii to świecąca kontrolka, ciężki lub utrudniony rozruch silnika, nierówna praca silnika. Badanie komputerowe wykaże wysokie przelewy podczas pomiaru dawki powrotnej.

Regeneracja polega na pelnej naprawie przylgni oraz odbudowie trzpienia prowadzącego do nominalych wartości. W przypadku braku możliwości regeneracji dostarczonych zaworków (zbyt głębokie uszkodzenie od opilkow) oferujemy w bardzo korzystnej cenie zamienniki które jakoscia nie odbiegają od oryginalu – przechodzą również kodowanie na maszynach Hartridge!

 

Projekt i Realizacja: WiDI ART Studio